torsdag 28. august 2008

Litt om mye

Det har skjedd en del siden jeg sist ga lyd i fra meg.
Snuppa har f.eks. begynt i barnehagen. Trodde tilvendingen skulle bli "izi pizi" siden hun har vært hos dagmamma og syns at det er helt topp med andre barn, men nei. Snuppa har bestemt seg for at barnehagen ikke er så gøy. Hadde hun kunnet pratet ordentlig hadde hun nok sagt det samme som søskenbarnet hennes sa da han begynte i barnehagen, "eg vil ikkje gå i den hagen mamma". Heldigvis går det litt bedre hver dag. Personalet er i alle fall kjempgreie så jeg ha stor tro på at det skal gå bra . Må bare gi henne litt tid.
Hun har forresten også lært seg å si nei så det ordet får vi høre ofte i løpet av en dag. "Næ", vil ikke legge seg. "Næ", vil ikke spise. "Næ", vil ikke , vil ikke, vil ikke. Men hun er go' også den lille drama queen'en vår (Jeg skriker ikke fordi jeg har det vont, men fordi jeg kan *dån*)

I helgen som var var vi (som i gubben og jeg) i København med jobben hans. Bedriften han jobber i har 100 års jubileum i år og ville derfor ta med ansatte med følge på tur. All ære til turkommiteen, de har jobbet hardt for det var et flott opplegg. Det var bankett på fredag kveld, Wallmanns salonger på lørdag kveld og Tivoli på søndag. Dessverre så var det elendig vær på lørdag så det ble lite shopping. Men vi fikk da kjøpt gave til snuppa og det var det som var viktigst.
Glemte nesten bort å si at gubben vannt digitalt kamera og Ipod under banketten. Hvor heldig går det ann å bli. Dæven. Men har jeg noen bilder å vise frem i fra turen? Nei, egentlig ikke. Fikk nemlig ikke helt dreisen på det nye kameraet *flau*

Kan ikke legge inn et innlegg uten bilde, så jeg må bare vise ett i fra i ettermiddag. Jeg og snuppa var en tur ute i hagen og koste oss. Hun lekte så fint i sandkassen så jeg fant ut at jeg kunne luke litt i bedet imens. Ble tydeligvis litt vel opphengt i en rot som skulle bort for da jeg tittet opp badet snuppa med klærne på. Man kan trygt si at badeangsten hun hadde før i sommer er over. Og hvis du lurer på hva det er hun bader i så er det rutsjebanen som har ligget på bakken og hvilt seg en stund slik at den er full med vann :)

Jepp, jepp.
Og hva sier så snuppa når jeg tar henne bort? Næ! NÆÆÆÆÆ!

2 kommentarer:

Ann Elin sa...

Rrrrutsjebane!!!hehe

monika sa...

jepp, det er favorittordet vårt :)